درس رفتار سازمانی بخشی از مجموعه منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی صنعتی ـ سازمانی میباشد.
در این بخش مؤلفهها و عوامل تأثیرگذار فردی، گروهی و سازمانی در قالب الگوهای سازمانیافته مورد مطالعه قرار گرفته است.
محوریت مباحث تشریح شده در این بخش، بررسی روابط میان عوامل تأثیرگذار بر اثربخشی عملکرد و دستاوردهای سازمانی است.
این موضوعات شامل شخصیت، توانایی، یادگیری، نگرش، ادراک، هیجان، انگیزش، رفتار گروهی و تیمی، ارتباطات، رهبری، قدرت، سیاست، ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی میگردد.
در هر فصل ابتدا مطالب و نکات مهم هر مبحث توضیح داده شده و برای تشریح بهتر موضوع از مثالهای متعدد استفاده شده است.
در انتهای هر فصل سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 95-85 با پاسخ تشریحی آنها آورده شده است و پس از آن آزمونی جهت سنجش داوطلبان عزیز ارائه شده است که پاسخ این تستها بهصورت کلیدی در انتهای کتاب آورده شده است.
علاوه بر این، سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد سالهای 99ـ96 با پاسخ كاملاً تشریحی آنها و 3 مرحله آزمون خودسنجی در سطوح A (ساده)، B (متوسط) و C (سخت) در انتهای كتاب، ارائه شده است. پاسخ این 3 مرحله آزمون خودسنجی را میتوانید در سایت مدرسان شریف (www.modaresanesharif.ac.ir) مشاهده نمایید.
لازم به ذکر است پاسخگویی به سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 85 تا 89 را خانم نجمه مهدوی خانوکی برعهده داشتند.
در پایان لازم است از مدیریت محترم انتشارات مدرسان شریف كه رهنمودهای ایشان باعث ارتقای كتاب شده است كمال تشكر و امتنان را داشته باشم.
همچنین از واحد تألیف و تایپ انتشارات مدرسان شریف كه در هر چه بهتر شدن این كتاب از هیچ كوششی دریغ نورزیدند كمال تشكر را دارم.
یقیناً هر اثری توأم با خطایی است؛ لذا از تمامی صاحب نظران و دانشجویان تقاضا دارم هرگونه اشكالی را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir ارسال کنند و یا با شماره تلفن 61099 ـ 021 (روابط عمومی انتشارات مدرسان شریف) تماس حاصل نمایند.