مجموعه پیش روی شما مربوط به درس روانشناسی اجتماعی رشته روانشناسی صنعتی ـ سازمانی است. این درس به بررسی فرایندهای رفتاری افراد در موقعیتهای جمعی و اجتماعی میپردازد. نظریات و مطالعات پژوهشی مطرحشده در این بخش، بنیان تحلیلی پرتوانی را برای تفسیر رفتارها، نگرشها و عواطف افراد در محیطهای جمعی فراهم میآورند. موضوعات مرتبط با این بخش شامل شناخت و ادراک اجتماعی، نگرش، شناخت خود، نفوذ اجتماعی، پیشداوری و پرخاشگری، رفتار جامعه پسند، جاذبه متقابل و روابط نزدیک میشود که در قالب نه فصل ارائه شده است.
در هر فصل، ابتدا مطالب و نکات مهم هر مبحث توضیح داده شده و برای تشریح بهتر موضوع از مثالهای متعدد استفاده شده است. در انتهای هر فصل سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 95-85 با پاسخ تشریحی آنها آمده و پس از آن آزمونی جهت سنجش داوطلبان عزیز ارائه شده که پاسخ کلیدی این تستها در انتهای کتاب آورده شده است.
علاوه بر این، سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 99-96 با پاسخهای كاملاً تشريحي و 3 مرحله آزمون خودسنجي در سطوح
A (ساده)، B (متوسط) و C (سخت) در انتهاي كتاب، ارائه شده است. پاسخ اين 3 مرحله آزمون خودسنجي را ميتوانيد در سايت مدرسان شریف (www.modaresanesharif.ac.ir) مشاهده نماييد.
لازم به ذکر است که پاسخگویی به سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 85 تا 90 را خانم نجمه مهدوی خانوکی برعهده داشتند.
در پايان، لازم است از مديريت محترم انتشارات مدرسان شريف كه رهنمودهاي ايشان باعث ارتقاي كتاب شده است كمال تشكر و امتنان را داشته باشم.
همچنين از واحد تأليف و تايپ انتشارات مدرسان شريف كه در هرچه بهتر شدن اين كتاب از هيچ كوششي دريغ نورزيدند كمال تشكر را دارم.
يقيناً هر اثري توأم با خطايي است؛ لذا از تمامي صاحبنظران و دانشجويان تقاضا دارم هرگونه اشكالي را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.irارسال کنند و يا با شماره تلفن 61099 ـ 021 (روابط عمومي انتشارات مدرسان شريف) تماس حاصل نمايند.