مديريت مالي يكي از مهمترين مباحث تصميمگيري در سازمانها محسوب ميشود كه به عنوان يك جريان هوشيار و حساس نبض اقتصاديـ مالي سازمانها را چه كوچك و چه بزرگ در كنترل خود دارد. لذا توجه به اين مباحث بسيار مورد تأكيد قرار گرفته است. در اين راستا و در جهت افزايش شناخت پايهاي مطالب مديريت مالي در سازمانها اين مجموعه به محضر تمامي عزيزان علاقمند و دانشجويان محترم رشتههاي مديريت و اقتصاد و حسابداري و ساير رشتههاي مرتبط تقديم ميگردد.
در اين مجموعه سعي شده است تا به بُعد پيمايشي مباحث در سطح آزمون كارشناسي ارشد نيز توجه شود. بنابراين نياز دانشجويان را از حيث آزمون كارشناسي ارشد رشتههاي مديريت بازرگاني و مالي برآورده خواهد ساخت. نحوه تأليف و تدوين اين مكتوب به صورتي است كه در هر فصل پس از شرح درس و آوردن نكات مهم و تستهاي تأليفي به عنوان مثال، سؤالات آزمونهاي کارشناسی ارشد از سال 1398 ـ 1380 با پاسخنامه تشريحي آورده شده است و تعدادي تست تأليفي هم در انتهاي تستهاي طبقهبندي شده براي يادگيري و تمرين بيشتر داوطلبان آورده شده است.
در انتهاي كتاب، سؤالات آزمون کارشناسی ارشد 1399، 1400 و 1401 با پاسخ كاملاً تشريحي آنها و3 مرحله آزمون خودسنجي در سطوح C (ساده)، B (متوسط) و A (سخت) ارائه شده است. پاسخ اين 3 مرحله آزمون خودسنجي را ميتوانيد در سايت www.modaresanesharif.ac.irمشاهده نماييد.
چون در نوشتن مطالب سعي شده است تا اصل سادهنويسي رعايت شود لذا دانشجويان عزيزي كه از ساير رشتهها خواهان استفاده از مطالب اين كتاب هستند با مشكلي مواجه نخواهند شد.
اين نوشته حاصل تدريس چندين سال در دانشگاه و همچنين كلاسهاي متعدد آمادگي كارشناسي ارشد در آموزشگاههاي مختلف بوده است. لذا شايسته است از تيزبيني و بيان نكته نظرات دانشجويان حاضر در اين كلاسها صميمانه قدرداني شود.
در پايان لازم است از مديريت محترم انتشارات مدرسان شريف كه رهنمودهاي ايشان باعث ارتقاي كتاب شده است
كمال تشكر و امتنان را داشته باشيم.
همچنين از واحد تأليف و تايپ انتشارات مدرسان شريف كه در هرچه بهتر شدن اين كتاب از هيچ كوششي دريغ نورزيدند كمال تشكر را داريم.
يقيناً هر اثري توأم با خطايي است؛ لذا از تمامي صاحبنظران و دانشجويان تقاضا داریم هرگونه اشكالي را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir ارسال کنند و يا با شماره تلفن 61099 ـ 021 (روابط عمومي انتشارات مدرسان شريف) تماس حاصل نمايند.