افزایش روزافزون فارغالتحصیلان دورههای کارشناسی و اشتیاق آنها برای ورود به دورههای کارشناسی ارشد و کمبود کتب آمادگی آزمونهای کارشناسی ارشد ناپیوسته هدف اصلی نگارش این کتاب میباشد.
کتاب حاضر شامل مجموعه دروس تخصصی رشته علوم اقتصادی میباشد که برای اولین بار به مباحث کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم اقتصادی در سال 89 اضافه گردید. این کتاب شامل پنج بخش تجارت بینالملل، مالیه بینالملل، بخش عمومی، پول و بانکداری و اقتصاد اسلامی میباشد که هر بخش دارای فصول مجزا است. همچنین هر فصل شامل چند درسنامه میباشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. سؤالات آزمون کارشناسی ارشد سالهای 91 تا 97 و منتخب سؤالات آزمونهای قبل از سال 91 با پاسخ تشریحی در هر فصل بهصورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند. در فرمت قبلی کتاب، مثالهای هر مبحث را مؤلفان طرح کرده بودند که در کتابهای میکروطبقهبندی، تستهای کنکوری جایگزین برخی تستهای تألیفی شدند.
در انتهای کتاب 3 مرحله آزمون خودسنجی با سطوح C (ساده)، B (متوسط) و A (سخت) به همراه سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد سال 1402ـ1398 گنجانده شده است.
ضمناً تستهای تألیفی برای آن دسته از داوطلبانی که به دنبال تستهای بیشتر هستند و همچنین پاسخ سه مرحله آزمون خودسنجی بر روی سایت مدرسان شریف به آدرس www.modaresanesharif.ac.irجهت دانلود ارائه شده است.
مؤلفانی که در گردآوری و تألیف این کتاب همکاری داشتند عبارتند از:
1ـ زهرا اعتماد رضایی مسئولیت تألیف بخش تجارت بینالملل را به عهده داشتهاند.
2ـ احمد رسولی مسئولیت تألیف بخش مالیه بینالملل را به عهده داشتهاند.
3ـ اسماعیل جعفریمهر مسئولیت تألیف بخش بخش عمومی را به عهده داشتهاند.
4ـ میثم فتحی مسئولیت تألیف بخش پول و بانکداری را به عهده داشتهاند.
5ـ یوسف محمدزاده مسئولیت تألیف بخش اقتصاد اسلامی را به عهده داشتهاند.
در پایان، از مدیریت محترم انتشارات مدرسان شریف که رهنمودهای ایشان باعث ارتقای کتاب شده است قدردانی مینماییم.
همچنین از واحد تألیف و تایپ انتشارات مدرسان شریف که در هرچه بهتر شدن این کتاب از هیچ کوششی دریغ نورزیدند کمال تشکر را داریم.
یقیناً هر اثری توأم با خطایی است؛ لذا از تمامی صاحبنظران و دانشجویان تقاضا داریم هرگونه اشکالی را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir ارسال کنند و یا با شماره تلفن 61099ـ 021 (روابط عمومی انتشارات
مدرسان شریف) تماس حاصل نمایند.