کتاب حاضر در قالب ۸ فصل به رشته تحریر درآمده است. هر فصل شامل چند درسنامه میباشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. سؤالات آزمونهای ارشد و دکتری سالهای ۹۱ تا ۹۷ و منتخب سؤالات آزمونهای قبل از سال ۹۱ با پاسخ تشریحی در هر درسنامه بهصورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند که سعی شده ترتیب قرار گرفتن آنها از آسان به سخت باشد.
کتاب اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام که خلاصهای از چندین منبع معتبر است در 10 فصل تدوین گردید که در سه فصل ابتدایی بیشتر به فلسفه مدیریت از دیدگاه اسلام (چرایی، چیستی و چگونگی) پرداخته شده است.
کتاب اقتصاد خرد و کلان داری 13 فصل میباشد که شامل دو بخش اقتصاد خرد و کلان است؛ هر فصل شامل چند درسنامه میباشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. همچنین در انتهای کتاب اقتصاد خرد و کلان، سؤالات آزمونهای سراسری ارشد 1402 با پاسخ کاملاً تشریحی و 3 مرحله آزمون خودسنجی با سطوح C (آسان)، B (متوسط) و A (سخت) گنجانده شده است.
یادگیری درس آمار و احتمالات مبتنی بر فهم دقیق مطالب و حل کردن مسائل متنوع است. به همین منظور در کتاب آمار و احتمالات نهایت سعی و تلاش شده است که با ساده بیان کردن مطالب و قرار دادن تستها و مثال های متنوع، اهداف فوق بهطور کامل دنبال شود. کتاب آمار و احتمالات شامل مفاهیم بسیار مهم و جدیدی است که در مقایسه با سایر کتابهای همنوع خود آن را تبدیل به کتابی منحصر به فرد نموده است.
هر فصل از کتاب الکترونیکی اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام شامل چند درسنامه میباشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد.همچنین تستهای تألیفی و سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری سالهای 1394 تا 1399 با پاسخهای کاملاً تشریحی در هر درسنامه بهصورت مبحثی تحت عنوان مثال ارائه شده است.
امروزه دانش اقتصاد به عنوان درس مکمل تمام رشتههای علوم اداری و حتی برخی علوم فنی، پزشکی و علوم انسانی، مورد توجه تمام سیاستگذاران و برنامهریزان آموزشی قرار گرفته است و مباحثی چون عرضه، تقاضا و مفاهیم بازار به عنوان ابزارهای توانمند جهت شناخت وضعیت اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرند.
کتاب الکترونیکی بازاریابی شامل دوازده فصل میباشد و جدا از مطالب حوزه بازاریابی به موضوعاتی همچون تحقیقات بازاریابی، سیستمهای اطلاعات بازاریابی، برنامهریزی استراتژیک بازاریابی، بازاریابی بینالمللی، صادرات و واردات و برندینگ نیز پرداخته است. در آخرین ویرایش کتاب سعی شده است که از تمامی منابع آزمونهای کارشناسی ارشد و دکتری استفاده شود و منابعی همچون کتابهای اصول مدیریت بازاریابی مسینگهام، مدیریت بازاریابی نوین لوئیس بون، جوهره بازاریابی بیکهاف، مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر، مدیریت استراتژیک برند کلر و مدیریت بازاریابی جهانی ماساکی اضافه شده است.
در کتاب الکترونیکی تئوری های مدیریت، هر فصل شامل چند درسنامه می باشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد و از طرف دیگر نیز سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد سالهای 91 تا 1400 و دکتری 90 تا 1400 و منتخب سؤالات آزمونهای قبل از سال 91 با پاسخ تشریحی در هر درسنامه بهصورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند که سعی شده ترتیب قرار گرفتن آنها از آسان به سخت باشد.
کتاب الکترونیکی تحقیق در عملیات به منظور کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته مدیریت تدوین شده است و دارای 14 فصل (تحقیق در عملیات 1و 2 و 3) می باشد.در آخر کتاب الکترونیکی تحقیق در عملیات ( بازرگانی و صنعتی ) نیز سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد 99ـ97 با پاسخ تشریحی و 3 مرحله آزمون خودسنجی با سطوح A (ساده)، B (متوسط) و C (سخت) گنجانده شده است.
با توجه به اینکه درس «ریاضی عمومی» معمولاً در سال اول تحصیلی توسط دانشجویان دورههای کارشناسی گذرانده میشود و پس از گذشت دو سال از آن مطالب فرا گرفته شده تقریباً به فراموشی سپرده شده، لذا کتاب با نگارش ساده و اجتناب از بیان مطالب غیرضروری (اثبات فرمولها و …) سعی بر این داشته که دانشجویان جهت موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد در کمترین زمان بهترین نتیجهگیری را داشته و دیگر نیازی به مراجعه به کتب دیگر نداشته باشند.
کتاب الکترونیکی به گونهای گردآوری شده است که برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی مجموعه مدیریت قابل استفاده است و خواندن آن به همه دانشجویان این رشته توصیه میشود.
کتاب زبان عمومی ارشد به امید برداشتن گامی درجهت ارتقای سطح آموزشی کشور تهیه شده و شامل مباحث درس زبان انگلیسی منطبق بر سرفصل های مصوب وزارت علوم، تحقیقات وفناوری است.
کتاب الکترونیکی مجموعه سؤالات دروس تخصصی آزمونهای 1401-1394 مدیریت (جلد2) شامل سوالات و پاسخ های تشریحی آزمون های سراسری سال های گذشته می باشد. این کتاب کمک می کند دانشجو در مدت زمان کوتاهی آموختههای قبلی خود را مرور نماید.
کتاب الکترونیکی مجموعه سؤالات دروس مشترک آزمونهای مدیریت (جلد 1) ، شامل سؤالات و پاسخهای تشریحی دروس مشترک آزمونهای 1402ـ 91 مدیریت است. از آنجایی که پاسخهای سؤالات کتاب بهصورت تشریحی آورده شده است، این کتاب مجموعهای است که میتواند در زمانی کوتاه مطالب مهم این رشته را تا حدودی به دانشجو بیاموزد و وسیلهای است که دانشجو از طریق آن بتواند مروری بر آموختههای قبلی خود داشته باشد.
کتاب الکترونیکی مدیریت تولید ارشد، جهت یادگیری مطالب درس مدیریت تولید، تهیه شده است که شامل مطالب و نکات مهم، تست های تالیفی و آزمون های کارشناسی ارشد سراسری و آزاد می باشد.
پس از جنگ جهانی دوم، افزایش تغییرات نرخ ارز و همچنین افزایش تعداد شوکهای اقتصادی مقدمات تدوین علم جدیدی به نام مهندسی مالی را فراهم نمود تا سرمایهگذاران بتوانند با ابزارهای نوین ایجادشده، ریسکهای موجود را تا حدی مدیریت کنند. در کشور ما تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه 1384 و همچنین قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید در آذرماه 1388 ظرفیتهای جدیدی را برای جذب سرمایهها به بازارهای مالی فراهم نموده است.
در کتاب الکترونیکی مدیریت مالی سعی شده است تا به بُعد پیمایشی مباحث در سطح آزمون کارشناسی ارشد نیز توجه شود. بنابراین نیاز دانشجویان را از حیث آزمون کارشناسی ارشد رشتههای مدیریت بازرگانی و مالی برآورده خواهد ساخت. نحوه تألیف و تدوین این مکتوب به صورتی است که در هر فصل پس از شرح درس و آوردن نکات مهم و تستهای تألیفی به عنوان مثال، سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد از سال 1398 ـ 1380 با پاسخنامه تشریحی آورده شده است و تعدادی تست تألیفی هم در انتهای تست های طبقهبندی شده برای یادگیری و تمرین بیشتر داوطلبان آورده شده است.