مدیریت مالی یکی از مهمترین مباحث تصمیمگیری در سازمانها محسوب میشود که به عنوان یک جریان هوشیار و حساس نبض اقتصادیـ مالی سازمانها را چه کوچک و چه بزرگ در کنترل خود دارد. لذا توجه به این مباحث بسیار مورد تأکید قرار گرفته است. در این راستا و در جهت افزایش شناخت پایهای مطالب مدیریت مالی در سازمانها این مجموعه به محضر تمامی عزیزان علاقمند و دانشجویان محترم رشتههای مدیریت و اقتصاد و حسابداری و سایر رشتههای مرتبط تقدیم میگردد.
در این مجموعه سعی شده است تا به بُعد پیمایشی مباحث در سطح آزمون کارشناسی ارشد نیز توجه شود. بنابراین نیاز دانشجویان را از حیث آزمون کارشناسی ارشد رشتههای مدیریت بازرگانی و مالی برآورده خواهد ساخت. نحوه تألیف و تدوین این مکتوب به صورتی است که در هر فصل پس از شرح درس و آوردن نکات مهم و تستهای تألیفی به عنوان مثال، سؤالات آزمونهای کارشناسی ارشد از سال 1398 ـ 1380 با پاسخنامه تشریحی آورده شده است و تعدادی تست تألیفی هم در انتهای تستهای طبقهبندی شده برای یادگیری و تمرین بیشتر داوطلبان آورده شده است.
در انتهای کتاب، سؤالات آزمون کارشناسی ارشد 1399، 1400 و 1401 با پاسخ کاملاً تشریحی آنها و3 مرحله آزمون خودسنجی در سطوح C (ساده)، B (متوسط) و A (سخت) ارائه شده است. پاسخ این 3 مرحله آزمون خودسنجی را میتوانید در سایت www.modaresanesharif.ac.irمشاهده نمایید.
چون در نوشتن مطالب سعی شده است تا اصل سادهنویسی رعایت شود لذا دانشجویان عزیزی که از سایر رشتهها خواهان استفاده از مطالب این کتاب هستند با مشکلی مواجه نخواهند شد.
این نوشته حاصل تدریس چندین سال در دانشگاه و همچنین کلاسهای متعدد آمادگی کارشناسی ارشد در آموزشگاههای مختلف بوده است. لذا شایسته است از تیزبینی و بیان نکته نظرات دانشجویان حاضر در این کلاسها صمیمانه قدردانی شود.
در پایان لازم است از مدیریت محترم انتشارات مدرسان شریف که رهنمودهای ایشان باعث ارتقای کتاب شده است
کمال تشکر و امتنان را داشته باشیم.
همچنین از واحد تألیف و تایپ انتشارات مدرسان شریف که در هرچه بهتر شدن این کتاب از هیچ کوششی دریغ نورزیدند کمال تشکر را داریم.
یقیناً هر اثری توأم با خطایی است؛ لذا از تمامی صاحبنظران و دانشجویان تقاضا داریم هرگونه اشکالی را به آدرس ایمیل Entesharat@modaresanesharif.ac.ir ارسال کنند و یا با شماره تلفن 61099 ـ 021 (روابط عمومی انتشارات مدرسان شریف) تماس حاصل نمایند.